Pages

Monday, June 29, 2009

Satu - Siti Nurhaliza



Adapun apa pada malam 26/6/2009 aku telah pun pergi tengok konsert Satu Siti Nurhaliza kat Istana Budaya, actually malam tu 1st night aka Gala Night for Maxis (sebagai main sponsor). As expected, bila Siti punya konsert, aku dah agak mesti scale yg besar punya lah. Memang lighting, video images, props memang best dan sangat cantik...ada banyak segmen mengisahkan perjalanan hidup Siti lah kiranya..dr mula jadi penyanyi sampai dah kawin semua lah....

Ooo lupa opening by Aizat AF, sangat lah best sbb main focus vocal yg mantap..semua versi akustik..1 saxafon, 2 guitar, 1 tabla (ye ke tabla).Tapi memang mantap lah..betul menghangatkan suasana lah kiranya walaupun hanya nyanyi 4 lagu je..

Baju Siti kali ni memang lawa lawa belaka..but as for tudung..stail dia lah..tapi yg aku paling suka yg kostume seluar palazo, blause putih, nipper dgn suspender..sangat cantik..dgn topi ada bulu2..i like!!!

Dari segi lagu..boleh kata cover semua album Siti dari mula sampai lastest..dari pop sampai irama Malaysia...tapi aku ala2 kuciwa tak da lagu kesalahan ku keegoan mu..sbb aku suka lagu tu..tapi at least ada medley purnama merindu pun ok lah..tu lagu tema aku gak tu...

Personal opinion aku la..aku rasa macam panjang la konsert ni..ada masa aku rasa boring walau semua lagu Siti aku tau and hafal..

Apa-apa pun tak sabar nak tunggu konsert Anuar Zain pas ni!!!

0 comments: